Koulutussuunnitelma

Espoon Metallityöväen ammattiosasto 271 ry koulutussuunnitelma vuodelle 2023

Espoon Metallityöväen ammattiosasto 271 on Espoon alueella toimiva noin 527 jäsentä omaava itsenäinen yhdistys, jonka tulee noudattaa Teollisuusliiton liittokokouksen vahvistamia sääntöjä. Osastoon kuuluu työssäkäyviä sekä vapaa- että oppilasjäseniä. Ammattiosaston yksi säännöissä mainittu tehtävä on järjestää koulutusta ja luentotilaisuuksia toiminta-alueellaan.

Kannustamme vuosille 2023–2024 valittuja luottamusmiehiä sekä 2022–2023 valittuja työsuojeluvaltuutettuja osallistumaan Murikka-opiston ja alueen järjestämille kursseille. Lisäksi pyrimme järjestämään yhden ammattiosaston oman koulutusillan vuoden aikana.

Murikassa on tarjolla niin järjestötoimintaan kuin työehtosopimuksiin perustuvaa koulutusta. Yritämme lisätä jäsenten tietoisuutta näistä kursseista esimerkiksi alkukesän muksukurssit, tietotekniikka jne. On paljon kursseja, jotka ovat avoimia kaikille jäsenille eikä vain luottamustoimessa oleville.

Opiskella voi myös etänä verkkokursseilla, joiden tarjonta on lisääntynyt huomatavasti esim ay-klinikat.

Osallistumme myös alueen järjestämiin koulutuksiin esim ay-koulut, jotka järjestetään yhteistyöryhmittäin (Heskiva). Ensi vuoden ay-kouluista tiedotamme heti kun aikataulu selviää.

Tarvittaessa järjestämme koulutusta jäsenistön toiveiden mukaan joko kaikille tai kohdennettuna. Otamme koulutusaiheista toivomuksia vastaan mielellämme. Ja voimme myös järjestää koulutusta toisen ao:n kanssa.

Lisäksi TSL:n Espoo-Kauniainen opintojärjestö järjestää koulutusta, joihin voimme jäseninä osallistua. Myös SAK PPJ:n järjestämiin koulutuksiin voimme osallistua.

Ammattiosasto tukee jäsenten koulutusta opintostipendillä 18 €/päivä.